10 nejčastějších problémů s telefony Lenovo

10 nejčastějších problémů s telefony Lenovo

Vzhledem k rostoucím dotazům na řešení potíží, které mohou nastat při používání zařízení s operačním systémem Android, jsme se rozhodli, že vydáme článek shromažďující deset nejčastějších dotazů po celém internetu a pokusíme se vám na ně odpovědět.

OTÁZKA: Kdy dostane model Lenovo P70 aktualizaci na novější operační systém Android 5.1, který byl pro tento model slíbený?

  • ODPOVĚĎ: Novější verze systému Android 5.1 nebude pro telefon Lenovo P70 uvolněna z důvodů nestability a častých restartů. Lenovo se rozhodlo svým zákazníkům ponechat zařízení stabilní a plně funkční za cenu starší verze systému.

OTÁZKA: Moje zařízení mi nedovolí stáhnout aktualizaci.

  • ODPOVĚĎ: Příčin může být více. V první řadě je potřeba si uvědomit, že všechny nové aktualizace se vydávají ve vlnách, tedy postupně. Než tedy dorazí aktualizace přímo na vaše zařízení, může to několik dní trvat. Ideální je chvíli počkat. Pokud ani po čase telefon nebude signalizovat novou aktualizaci, doporučujeme ověřit, zda zařízení vůbec pochází z české distribuce. Tuto informaci je možné zjistit na webu Lenovo Warranty Lookup po zadání IMEI, nebo sériového čísla telefonu. Lenovo Warranty LookupPokud zařízení pochází z české distribuce a čekáte na ni delší chvíli, je možné se pokusit o vyhledání aktualizace ručně. To provedete vytočením kódu #*#2432546#*# v aplikaci pro volání. Poté již stačí jít do Nastavení -> Informace o telefonu -> Aktualizace systému a aktualizaci nainstalovat.

 

OTÁZKA: Jak si můžu nastavit vlastní vyzváněcí tón?

  • ODPOVĚĎ: Konkrétní postup se může mírně lišit, avšak vlastní vyzváněcí tón se u většiny zařízení nastavuje následovně – v aplikaci „Kontakty“ vyberte kontakt, kterému chcete vlastní vyzváněcí tón nastavit a podržte nad ním prst. V nabídce, která se zde objeví, zvolte „Upravit“. V této nabídce pak vyberte „Vyzváněcí tón“, vyjeďte až na úplný začátek seznamu (nabídka, která se zobrazí, nezačíná nahoře) a vyberte „Další vyzvánění >>>“. Následně vyberte své vyzvánění a volbu uložte. 2Upozorňujeme, že vlastní vyzváněcí tón musí být vždy umístěn ve složce Ringtones, nacházející se v paměti zařízení. Pokud v této složce vlastní vyzváněcí tón nebude, po restartování zařízení se nastaví výchozí vyzvánění.

OTÁZKA: Jak můžu kontaktu nastavit fotografii?

  • ODPOVĚĎ: Toto nastavení se provádí téměř stejně, jako je popsáno v předchozím kroku. Jen místo na „Vyzváněcí tón“ klikněte na siluetu kontaktu (případně na již vloženou fotografii). I zde doporučujeme umístit fotografii do interní paměti zařízení.

OTÁZKA: Zařízení se po aktualizaci seká, rychleji se vybíjí a chová se nestandardně.

  • ODPOVĚĎ: Příčinou je právě ona systémová aktualizace. Po každé větší aktualizaci je potřeba zařízení obnovit do továrního natavení. Jedině tak dojde k aplikování nainstalované aktualizace. Před samotnou obnovou do továrního nastavení si zálohujte svá data (ostatně to byste měli provést již před instalací aktualizace) a vyjměte ze zařízení paměťovou kartu. Telefon pak obnovíte do továrního nastavení v „Nastavení“ -> „Zálohování a obnovení dat“ -> „Obnovení továrních dat“.3

OTÁZKA: Telefon se chová nestandardně, seká se a je nestabilní.

  • ODPOVĚĎ: V takovém případě doporučujeme zálohovat data z telefonu a také vyjmout paměťovou kartu. Zkontrolujte, zda nejsou dostupné nové aktualizace (viz předchozí body) a pokud ne, zařízení obnovte do továrního nastavení (viz předchozí otázka). Pokud se zařízení nedaří obnovit do továrního nastavení, případně ani spustit, obnovte telefon v tzv. „Recovery menu“. Do toho se dostanete, pokud stisknete a podržíte kombinaci tlačítka pro zapnutí spolu s tlačítkem pro snížení hlasitosti při vypnutém zařízení. V nabídce, která se zde objeví vyberte „Factory reset“. V této nabídce se pohybuje tlačítky pro úpravu hlasitosti a výběr se potvrzuje stisknutím tlačítka pro zapnutí.

OTÁZKA: Jak můžu přesunout aplikace na SD kartu?

  • ODPOVĚĎ: Bohužel (bohudík) není instalace a přesun aplikací na externí SD kartu novějším operačním systémem Android podporováno. Interní paměť telefonu je mnohem rychlejší, než SD karty. Díky tomu je telefon rychlejší, svižnější a aplikace jsou stabilnější. V případě, že máte v telefonu málo místa, přesuňte na SD kartu pouze některá svá data a fotografie. V případě, že vybíráte nový telefon, doporučujeme vybírat ty modely, které disponují větší pamětí. Mějte na paměti, že mnohdy jen operační systém telefonu zabírá více, než 6 GB.

OTÁZKA: Telefon hlásí nedostatek volného místa, ale na paměťové kartě ho mám ještě mnoho volného. Také v telefonu mám pro danou aplikaci ještě dostatek místa.

  • ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpověď. Aplikace na SD kartu instalovat nelze. Pokud máte v interní paměti dostatek místa a aplikace se nainstalovat nechce, pak se může jednat o chybu v obchodě Play. Postačí tedy, když v „Nastavení“ -> „Aplikace“ -> „Obchod Google Play“ zvolíte „Odinstalovat aktualizace“. Ve většině případů toto řešení pomůže. 4

OTÁZKA: Kde seženu návod pro moje zařízení?

  • ODPOVĚĎ: Většina zařízení má návod na ovládání přímo v sobě. Lze jej najít pod aplikací „Průvodce“. Pokud zde tato aplikace není, nebo si návod chcete přečíst v klidu na svém počítači, pak navštivte stránku support.lenovo.com a své zařízení zde vyhledejte. Z horního menu zvolte „Dokumenty“, sjeďte níže a návod naleznete pod názvem (Czech) User Guide – Lenovo NÁZEV_MODELU (Lenovo NÁZEV).

OTÁZKA: Kdy můj telefon dostane update na novější verzi operačního systému Android?

V případě, že zde nenaleznete řešení svého problému, je možné se obrátit přímo na obchodně-technickou linku pro smartphony Lenovo na telefonním čísle 312 560 312, kde se vám bude věnovat proškolený technik. Tato linka je aktivní ve všední dny od 9:00 do 17:00.