Jak reklamovat telefony Lenovo

Jak reklamovat telefony Lenovo

Od oficiálního oznámení a zahájení prodeje mobilních telefonů Lenovo v ČR již uplynul nějaký čas, a tak je samozřejmě nyní vlastní čím dál tím více lidí. Často však nevědí co dělat, pokud se telefon pokazí, resp. když je třeba jej nechat opravit – reklamovat. V dnešním článku si postup velmi krátce vysvětlíme.

Telefony z oficiální české distribuce

Mobilní telefony Lenovo z oficiální české distribuce (tzn. momentálně modely A328, A536, S850, S860 a Vibe Z2 Pro) opravuje, podobně jako jiné přední značky, společnost Arvato. V případě, že vlastníte telefon Lenovo z oficiální české distribuce, který je v záruční době třeba opravit, máte v podstatě dvě možnosti:

  1. Obrátit se na prodejce (který má se společností Arvato smlouvu) a telefon nechá opravit.
  2. Obrátit se přímo na servis, tedy společnost Arvato:
    Repair center Arvato services k.s.
    Osvobozeni 535
    273 03 Stochov
    E-mail: info.cz@bertelsmann.de
    Infolinka: 312 560 560

V každém případě by však mělo být nejlepší a nejjednodušší variantou se v případě reklamace obrátit přímo na prodejce, od kterého jste telefon zakoupili.

Upozorňujeme, že telefony Lenovo neopravuje síť servisních partnerů, kteří opravují profesionální zařízení Think, čili domáhat se opravy mobilního telefonu v regionálních servisech nebo v obchodech Lenovo Exclusive Store nemá význam.

Telefony z neoficiální distribuce

V případě, že váš telefon nepochází z oficiální české distribuce, nemůže být v České republice autorizovaným servisem opraven, a to ani za úplatu. Je nutné obrátit se na prodejce, který by pro vás opravu telefonu měl dle svého uvážení zajistit. Stejně tak na telefony, které nejsou z oficiální distribuce (tedy se jedná o „šedivky“), neposkytuje Lenovo žádnou jinou formu podpory – ve všech případech je proto třeba spoléhat na prodejce.

 

  • Víťa

    Tak to je ale hodně ale hodně zlá zpráva.

    • Zlá zpráva, že se telefony opravují? ;-)

      • Pavel Jeřábek

        Ne, ta neúcta k zákazníkovi. Sice to je náš výrobek, ale ty sis ho koupil jinde, než jsme ti dovolili, tak si trhni. Manažerský arogantní přístup, neomluvitelný.

      • Víťa

        JJ přesně jak píše Pavel Jeřábek, Neúcta k zákazníkovi – sice jsi si koupil náš vírobek ale jinde tak mi tiho neopravíme. Bohužel u lenova neslýchané třeba u ThinkPadů ani nemyslitelné. Mám x23Oi koupenou v anglii a tady mi ji v pohodě opraví. Bohužel telefon ne.

  • Martin Bodlák

    To se mi opravdu nelíbí a moje ochota koupit si telefon Lenovo o dost klesla. Takhle by se slušná firma chovat neměla.

    • Budu se opakovat, ale nedá mi to – slušná firma by neměla telefony opravovat? ;-) Ne, omlouvám se, nemyslím to zle, ale mám na věc poměrně výrazně odlišný názor, možná proto, že vím, co se děje „na pozadí“.

      • Martin Bodlák

        Špatné je, že Lenovo odmítá v autorizovaném servisu opravit telefon z jiného trhu, samozřejmě. Chápu, že nebude uznávat záruku, ale nerozumím tomu, proč nechtějí opravovat své vlastní výrobky. A pozadí nebo popředí je mi jakožto zákazníkovi buřt.

        • Jinými slovy má české Lenovo držet sklad náhradních dílů telefonů, které se tu ve většině případů neprodávaly a nikdy prodávat nebudou, případně mají jiné odlišnosti od těch čínských? (Je celkem běžné, že verze telefonů pro Čínu jsou označené už na úrovni hardware, mají samozřejmě i upravené ROM, případně jim zcela chybí některé funkce a výbava.)

          • Martin Bodlák

            Za prvé, šíři portfolia a úroveň nekompatibility je pouze rozhodnutí firmy Lenovo. Není to „dáno shůry“. A mnoho těch nekompatibilit – přiznejme si to – je schválností. Viz nekompatibility DIMM modulů v noteboocích Lenovo. Takže na to se Lenovo vymlouvat asi nemůže.

            Za druhé, opraví mi v autorizovaném servisu telefon typu, který je dostupný v Evropě, ale ne na našem trhu? Asi bych netrval na opravě kdejakého nekompatibilního čínského jPone, ale proč neopravovat telefony kompatibilní? Jistě, zaplatím si to a třeba si počkám, ale cítím podporu firmy. Na rozdíl od přístupu Lenova, kdy tu podporu necítím, protože tu není.

            Já jsem teď na vážkách. Lenovo mám pořád rád – ale hlavně proto, že v tom pořád vidím IBM, i když už jenom vzdáleně. Nedávno se Lenovo nechalo slyšet, že na trzích (s mobilními telefony) bude zastoupeno buď jenom značkou Lenovo, nebo jenom značkou Motorola. Další rozhodnutí, které si mi osobně jeví jako dost nedobré… prostě má Lenovo příliš rozdrobený sortiment. A kdo ví, možná právě na to dojede.

          • Pane Bodláku, ohledně odlišnosti čínských a evropských zařízení se nechci dohadovat, ty jsou ve většině případů dány čínskými zákony. Nicméně k věci: já Vám rozumím a rozumím i tomu, že z pohledu zákazníka je nepochopitelné, že mu tu telefon neopraví (nicméně opakuji: Lenovo vyrábí a vyrobilo X typů mobilů a zde se jich prodává 5 a ještě pravděpodobně jiných než v Číně, ač se zdánlivě jedná o stejný model).
            Na druhou stranu někdo musí nasmlouvat a platit servisy, držet zásobu náhradních dílů, což zase někdo musí zaplatit. Kdo to za šedivky zaplatí? Zákazníci, co si koupí oficiální telefony? :-)

          • Pavel Jeřábek

            Jaká „šedivka“? Jedná se přece o výrobek originál Lenovo. Žádná kopie od jiného výrobce. A kdo to zaplatí? No přece zákazník. Servis Lenovo v ČR by měl zaslat mobil do servisu třeba v Číně. Zákazník si holt zaplatí dvakrát navíc poštovné a opravu dle ceníku v Číně. To snad není takový problém pro velkou společnost jako je Lenovo.
            Co teď má ale dělat zákazník? Servisní firmy v Číně nezná a sám tam nepojede. To je od Lenovo podraz a neúcta k zákazníkovi.

          • Zareaguji na Vaši zajímavou poznámku: „Co teď má ale dělat zákazník? Servisní firmy v Číně nezná a sám tam nepojede.“

            A proč si tam tedy zákazník kupuje telefon? Asi jako já jsem si v zahraničí koupil herní konzoli, která se zde neprodávala, tak přece nebudu počítat s tím, že mi ji tady pak někdo opraví, nebo za mě bude tu opravu zajišťovat. Záruka se řídí zemí, kde jsem produkt koupil, a obvykle se tam i musí opravovat/uplatňovat.

            Krátká reakce k první části Vašeho příspěvku: pokud by skutečně Lenovo nasmlouvalo, aby servisy mobily přijímaly, muselo by taky nasmlouvat a zajistit, kdo za ně bude ručit. Kdo je bude clít. A tak dále, a tak dále… Problém je v tom, že si to všichni představují „hop na krávu a je z toho tele“, jenže ono to tak bohužel není, a to ani v globalizovaném světě ve 3. tisíciletí (možná právě proto). Jak se říká: nic není tak snadné, jak to vypadá.

            (Omlouvám se za jadrné vyjadřování.)

          • Petr Vones

            Cele tohle rozdelovani na regiony je v dnesnim globalizovanem svete naprosto trapne. Proc si zakaznik kupuje telefon jinde ? No asi proto, ze se tady (zamerne) koupit nedal :-) A kdyz uz se tu konecne koupit da, neni duvod jej (za penize) neopravit. Je to porad tentyz vyrobek teze firmy. Co se na nem asi dnes opravuje ? Vetsinou se stejne neco jen zkusi vymenit, vetsi vedu v tom nehledejme.

          • Pardon, ale logiku typu „tady se to koupit nedá (o čemž vím), tak to koupím jinde, ale s tím, že podporu a servis chci doma a když to tak není, budu si na internetových diskusích stěžovat“ nějak nechápu… Pardon.

          • Martin Bodlák

            Ano, nechápete, samozřejmě. Zdá se, že ostatní v diskusi zase nechápou Vás a přístup společnosti Lenovo.

          • Martin Bodlák

            Jestli se chce Lenovo považovat za globální firmu, nesmí si takové přešlapy dovolit. Jinak jsou to jenom firemní krasožvásty.

          • Pavel Jeřábek

            O záruce nebyla řeč, tam je to jasné. Bavíme se o opravě výrobku zakoupený asi na Marsu. Nasmlouvané servisy snad už Lenovo v Číně má. Kdo ručí – opravna ne? A clo? Při zasílání výrobku k opravě se clo neplatí. Takže to shrnu. Vše je jen marketing firmy Lenovo. nic víc. Jen kecy. Neúcta k zákzníkovi, abych více vydělal.

            P.S. Já si nestěžuji, žádný výrobek Lenovo nevlastním. Jen mě štve ten přístup.

  • milan

    Udělal jsem chybu, že jsem si koupil Lenovo Vibe (možná P1m – ale na plášti mobilu není označení mobilu uvedeno) aniž bych si ověřil systém servisu: není kam zajít a optat se na absurdní problémy, které se s tímto výrobkem objevují (na prodejně samozřejmě vědí prd). Mobil se kamsi pošle, bůhví na jak dlouho a možná zbytečně … .
    Štve mě zejména to, že ačkoliv jsem nastavil vypnutí datového připojení na obou SIMkách, ten zmetek se přesto několikrát denně bez mého dovolení na cosi datového připojí.
    Prosím o radu, jak zakázat jakékoliv zapnutí datové připojení bez mého vědomí !
    Další věc, která mě štve je to, že mi antivir hlásí přítomnost dvou malware aplikací, které nainstaloval výrobce a kterých se nejde zbavit!
    Opět jsem zvědav na radu, jak se těchto aplikací zbavit.
    Děkuji