Jak nezapomenout na aktualizace a konec záruky? Účet Lenovo ID!

Jak nezapomenout na aktualizace a konec záruky? Účet Lenovo ID!

Už nějaký ten vás Lenovo během úvodního nastavení Windows na nových zařízeních vyzývá, zda si nechcete založit tzv. Lenovo ID. Nejedná se o nic jiného než osobní účet Lenovo, který vám – dle vágních informací během nastavování nového notebooku – přináší úžasné výhody po registraci. Nejspíš jste tuto možnost, podobně jako já, úspěšně ignorovali, protože jste si říkali, že další spamy s nabídkami dostávat nepotřebujete. Když jsem si ale nyní konečně účet vytvořit a ponořil se do toho, co nabízí, změnil jsem názor!

Účet Lenovo ID

Účet Lenovo ID můžete vytvořit buď během instalace zařízení, nebo kdykoliv jindy na webu Lenovo. Pomocí tohoto účtu se pak můžete přihlásit do různých sekcí webu a služeb Lenovo, jako je servis a podpora nebo Lenovo Fórum. Také se vám otevře přístup k sekci „Moje produkty“, o které se dnes budeme bavit. Pokud byste totiž chtěli mít snadný přehled o všech svých zařízeních Lenovo, stavu jejich záruk, seznamu dostupného kompatibilního příslušenství nebo důležitých aktualizací BIOSu, software a ovladačů, je to přesně místo pro vás!

Sekce „Moje produkty“

Právě sekce „Moje produkty“ je skutečně zajímavá. Pokud si totiž ke svému účtu přidáte zařízení Lenovo (klidně několik – ideální, pokud jste „správce“ rodinných počítačů, můžete si do svého účtu přidat všechna rodinná zařízení Lenovo), budete o nich mít perfektní přehled – každému zařízení můžete nastavit přezdívku (takže místo „ThinkPad X1 Carbon“ bude mít název „Notebook tatínek“), vidíte jeho konfiguraci, výrobní čísla (sestava – MTM, i sériové číslo), stav záruky.

U stavu záruky budete mít ihned možnost objednat její rozšíření, systém ukáže možnosti, které jsou pro dané zařízení dostupné.

Na témže místě najdete možnost vytvoření servisního požadavku, pokud je se zařízením něco v nepořádku. Systém ví, zda je zařízení v záruce (a jakým záručním krytím disponuje), nebo nikoliv, podle čehož nabídne služby. Historie servisních požadavků je rovněž k dispozici ihned na kartě zařízení.

Každé zařízení nabídne odkaz na veškeré příslušenství Lenovo kompatibilní s konkrétním zařízením – hledáte-li novou nabíječku, paměť, dokovací stanici, nebo modem, máte okamžitý přístup.

Úplná „bomba“ jsou pak oznámení (notifikace), kdy si můžete nechat zasílat e-maily, když Lenovo vydá nové ovladače, BIOS, příručky nebo jiné informace ke konkrétnímu zařízení a pro konkrétní operační systém. Upozornění můžete dostávat na vše, nebo jen na to důležité. Nastavit lze také, jak často chcete takové notifikace dostávat.

Poslední zásadní věcí, kterou sekce umožňuje, je zobrazit QR kód, po jehož naskenování se – třeba na mobilu, kdykoliv a kdekoliv – otevře podrobná karta konkrétního produktu.

Pokud máte zařízení víc, vaše sekce Moje zařízení může vypadat i takto…

Co na sekci „Moje produkty“ říkáte? Podělte se s námi v diskusi!

Za poslední tři screenshoty děkujeme Atlimu Jarl Martinovi z LenovoIN!

Odpovědět

comment-avatar

Informace: Žádné osobní údaje nejsou povinné! Povinný je pouze text komentáře.