Snad každý z nás již někdy musel něco reklamovat. Jedná se o velmi nepříjemnou situaci, obzvláště pak jedná-li se o počítač. Nejjednodušší reklamace Vašeho miláčka Vás čeká, pokud vlastníte notebook z rodiny ThinkPad. V tomto případě jej stačí zanést k nejbližšímu autorizovanému servisnímu partnerovi společnosti Lenovo, jejichž seznam je dlouhý a jsou téměř na každém rohu. Pokud máte notebook s některým z balíčků rozšířené záruky, je pro vás reklamace ještě snazší.
Co však dělat, pokud se rozbije zařízení z rodiny IdeaPad a vy jej potřebujete akutně na práci? Není nic snazšího, než to otestovat. Úplně ideální by bylo, kdyby někomu z nás, přispěvatelům blogu, odešel počítač a on jej musel vážně reklamovat a postupoval jako zákazník, který neví, jak přesně reklamace probíhá.
Zanedlouho po tom, co jsem o napsání článků o reklamacích IdeaPadů začal přemýšlet mi má takřka nová Yoga 2 začala hlásit, že se nenabíjí. Nejspíše vycítila má tajná přání a pomohla mi je splnit. A abych vše řešil co nejrychleji, problémy začaly přesně v době, kdy začal nový semestr a já a můj pracovní nástroj tak byly odkázáni na starý IdeaPad Z570, který má výdrž zhruba dvě hodiny (i po čtyřech letech provozu), což mi ovšem na práci s náročnějšími programy nestačí, jelikož se výdrž zkrátí na polovinu.
Níže zmíněný postup reklamace je nejrychlejší, jelikož zařízení zasíláme přímo do servisního střediska společnosti Lenovo – do Medionu. Pokud na reklamaci nespěcháte a nechce se Vám ji řešit touto cestou, stále můžete své zařízení odnést prodejci, který vše vyřeší za Vás. Počítejte však s tím, že díky tomu se může reklamace i o několik dnů prodloužit – vždy záleží na schopnostech prodejce.
Jak jsem postupoval?
Krok číslo 1: Pokusit se opravit problém svépomocí, servis volit až v případě, kdy to jinak nejde
Problém se projevoval zhruba dva dny a snažil jsem se jej jakkoliv vyřešit. Prošel jsem si nejrůznější fóra, vrátil notebook do původního režimu a nic nepomohlo, závada se projevovala dále.
Krok číslo 2: Sepsat si závady, připravit se na komunikací s infolinkou
Je lepší být připravený, nejlepší je si to, co budete infolince říkat, sepsat. Co budete při komunikaci potřebovat?
Seriové číslo – nachází se většinou na spodní straně zařízení, je označeno zkratkou S/N.
Popis závady – nejdůležitější krok, je opravdu důležité říci na infolince všechny detaily. Pokud si tyto informace sepíšete a zkontrolujete, nestane se vám, že na nějakou podstatnou informaci zapomenete.
Vaše kontaktní údaje.
Krok číslo 3: Zavolat na infolinku
Číslo na infolinku naleznete na této adrese . Infolinka je aktivní od 9:00 do 18:00. Po proklikání hlasovým automatem budete spojeni s operátorem, kterému vše podstatné sdělíte a ten vás následně bude instruovat. Na email vám také zašle štítek pro odeslání do servisního střediska v Německu. Odeslání vás nebude nic stát, pokud notebook reklamujete v rámci záručního servisu.
Krok číslo 4: Odeslat zásilku
Nezbývá než zásilku pečlivě zabalit a odeslat. V mém případě jsem balil vše, tedy notebook a nabíječku (baterie je nevyměnitelná). Před odesláním se raději na infolince zeptejte, co vše máte odeslat. Při balení si dejte pozor, abyste zásilku neposílali s manuály, fakturou a podobně. Důležité je také zajistit, aby na zásilce nebyl žádný čitelný čárkový kód z předchozí přepravy, který by mohl dopravce zmást. Formulář pro přepravu rozstřihněte (viz instrukce na formuláři), polovinu nalepte na balík a polovinu předejte na kterékoliv poště, která podporuje odeslání obchodního balíku do zahraničí (více informací získáte v emailu, který obdržíte společně s ostatními instrukcemi).
Krok číslo 5: Čekejte
A nezbývá než čekat. Čekání si samozřejmě můžete zkrátit sledováním zásilky, díky sledovacím nástrojům ze strany DHL, přes kterého je přeprava zásilky realizována. Instrukce jak na to, naleznete opět v emailu.
Lenovo šlo ještě o krok dál. Vašeho miláčka můžete sledovat i v servisu. Můžete tak vědět, v jakém stavu je, co jej čeká, nebo jestli byl už opravený zaslán zpátky k Vám. Instrukce opět hledejte v emailu, který přijde, až zásilka dorazí do servisního střediska (Medion, Německo).
Jak dlouho reklamace trvají?
Na tuto informaci se nedá přesně odpovědět. Výše popsaná metoda je nejrychlejší, už z toho důvodu, že se jedná o “přímou linku” k servisu. Reklamace tedy není závislá na mezičlánku v podobě prodejce a celý proces probíhá výrazně rychleji. Sám Medion oznamuje, že vyřízení reklamace může trvat až 15 dní.
Pojďme se teď podívat, jak byla má reklamace provedena a na její průběh:
9.2.2015: Volám na linku Lenovo Services (840 110 126) s žádostí o reklamaci. Vše bylo během chvilky vyřešeno a na email dorazila objednávka pro přepravu. Ještě ten den jdu na poštu a zásilku odesílám.
11.2.2015: Zásilka dorazila do servisního střediska Medion v Německu, pohyb zásilky jsem sledoval přes internet.
13.2.2015: Medion informuje o přijetí zásilky a zasílá odkaz, přes který lze stav zásilky sledovat.
19.2.2015: Medion opět informuje, tentokrát o tom, že zásilka byla zabalena a předává se k odeslání. Opět nezapomíná připojit odkaz pro sledování zásilky. V tomto kroku mě zamrzelo, že mi nebyla zaslána informace, jak oprava proběhla. Cestou zpět jde zásilka přes společnost DPD, doručení by tedy mělo být rychlejší. Stejnou informaci můžeme zjistit i na webu společnosti Medion.
Zásilku bylo také možné sledovat přes internetové stránky dopravce, tedy DPD. Zde mě zmátly informace o předchozí zásilce se stejným číslem, kdy jsem si myslel, že mi bylo zaslané špatné číslo, ale po převzetí zásilky ze strany DPD se zde objevily správné informace.
24.2.2015: V den, kdy u zásilky vyskočilo, že je připravena k rozvozu jsem se informoval na infolince DPD, zda je možné zjistit, v kolik hodin dopravce přijede. Touto informací bohužel na infolince nedisponují, takže jsem získal číslo na řidiče, se kterým jsem se spojil a na všem jsme se domluvili.
Zásilka s počítačem byla u mě. Celý proces reklamace trval jen 12 pracovních dnů, přičemž samotná oprava 5 dní – zbytek času zabrala doprava do Medionu a zpět.
Za štítkem se zpětnou adresou byl štítek, na kterém bylo podrobně popsáno, jaká závada byla na zařízení objevena a jak proběhla její oprava.
Závěrem
Při odesílání zásilky jsem doufal, že budu mít svůj počítač zpátky co nejdřív a to se mi také splnilo. Díky zaslání přímo do společnosti Medion jsem se vyhnul zpomalení ze strany prodejce, který by vše musel řešit za mě, na což jsem se nechtěl spoléhat.
Celý proces opravy byl velice jednoduchý a zhruba stejně náročný, jako odeslání na pobočku svého prodejce. Odměnou za to bylo doručení opraveného notebooku do 12 pracovních dnů.
Pokud stále váháte, zda reklamovat své zařízení u prodejce, nebo jej nechat poslat přímo do Medionu, zvolte druhou možnost. Zvláště pak, pokud na notebook spěcháte.
Nadšenec do moderních technologií, blázen do adrenalinových sportů a počítačový maniak.
Petr. H.
Má zkušenost z reklamací IdeaPad Y580. Taktéž přestalo jít nabíjení půl roku před koncem záruky.
Zavolal jsem na linku kde mi bylo zděleno že mohu Notebook poslat nebo že je lepší reklamovat u prodejce.
Volil jsem reklamaci u prodejce kde jsem byl mile překvapen neboť mi byly hned nabídnuty peníze zpět. (Pokud někdo potřebuje notebook hned dobrá volba.)
Já zvolil počkat na opravený neboť jsem byl sním opravdu spokojen.
Měsíc uběhl jak voda a notebook nikde takže opět cesta k prodejci s prosbou zda dokáže zjistit jak je na tom oprava. Zdělil jsem jim že jsem ochoten ještě týden počkat.
Prodejce se mi za hodinu volal že při opravě mého notebooku se něco pokazilo a oprava by trvala další měsíc.
Zde už jsem zvolil výběr peněz a nákup IdeaPad Y50.
Závěr: To že prodejce nabídl hned peníze bylo velice příjemné a pokud Lenovo bude nabízet tuto službu budu ho upřednostňovat.
Pokud jde momentálně sledovat stav reklamace přes internet tak velice příjemná služba.
A jestli mi Y50 neodejde půl roku po záruce další notebook bude zase Lenovo.
Tohle není standardní služba Lenova a ber to spíš jako vstřícný krok prodejce, který věděl nejspíš víc, než řekl. Buď byl u daného modelu nějaký zásadní problém a vědělo se, že je tak častý, až je problém s náhradními díly, nebo jsi možná zastihl Lenovo v té neutěšené době, kdy se přesouvalo servisování pro ČR z Polska do Německa a po cestě se hromada notebooků ztratila.
No tohle je prostě vycucané z nějakého prstu. Žeby prodejce hnedle nabídnul peníze naz5. Copak by asitak s tím neopraveným 1.5 roku starým notebookem dělal.To že servis Lenovo nebyl schopen měsíc opravit běžný notebook tak to leda ve vaší nebo toho prodejce fantazii,to spíš dudu věřit na Aškara Šerana prostě někdo tady docela hulí.
Je dobře, že uživatel je s rychlostí servisu spokojen. A to je asi tak vše :o) Já bych stejný proces zhodnotil jako příliš pomalý a jediné pozitivum viděl na tom, že oprava trvala pouze 5 pracovních dnů. Dalších 7 dnů na dopravu DPD/DHL je příliš, nehledě na to, že Medionu trvalo 2 dny, než dokázal došlou zásilku přijmout !!!
Máme podobné zkušenosti, tj. servis provádí opravy rychle, ale související administrativa a doprava je pomalá. Příklad 1) nahlášeno 21.1., vyzvednuto DPD 22.1., příjem na servis 2.2., ukončení zakázky v servisu 5.2. a doručeno zpět DPD 10.2. Pokud předpokládám, že doprava do zahraničí trvá. 2-3 prac. dny, tak přijetí zásilky na servis trvalo Medionu 4-5 dnů a samotná oprava 3 dny !!!
Příklad 2) zásilka vyzvednuta DPD 12.2., příjem na servis 18.2., opraveno 20.2. a doručeno DPD 26.2. Tj. oprava trvá 3 dny, doprava 5 + 4 dny (a minimálně 2 dny z toho budou na administrativu v Medionu)
Takže stále je co zlepšovat, protože jiné značky, které mají servis v ČR a netrvá jim přijetí doručené zásilky na servisu 2-5 dnů, dokáží provést opravu do týdne.
Přesně tak. Jiné značky se servisem v ČR mají dobu reklamace i s převozem kurýrem často do týdne. U závad, kde se nečeká na náhradní díly (jako v případě popisovaném v článku), je skoro jistota, že se to v servisu neohřeje ani den.
Já si zvolila také reklamaci přímo přes servis v Německu a postup byl stejný, až na to, že jsem volala 26.2. a 4.3. potvrdili doručení. Bohužel, to byla poslední zpráva. V pondělí jsem psala, jak to s reklamací vypadá a zatím čekám na odpověď…
Tak u mne to je docela jinak, bohužel jsem netušila, že to takto funguje a reklamovala jsem v záruční době u prodejce, bez NTB jsem byla skoro 6 týdnů. Jednalo se o špatné zavírání a vrátil se mi utržený pant a rozložený LCD a rámeček rádoby visíci na druhém pantu, s tím, že se na to reklamace nevztahuje, takže do reklamace šel pouze špatně zavíratelný, ale plně funkční a s mírnou opatrností zavíratelný NTB (předpokládala jsem, že šlo třeba o prach, který se tam zacuckoval, ale nechtěla jsem to čistit a rozebírat, když byl v záruce) a vrátil se mi totální šrot. Nyní řeším další postup, protože po 11 měsíc používání (a to převážně sloužil jako domácí stolní počítač, a to jsem s ním ani nikde necestovala) si nemyslím, že je standardní výměna opotřebování pantu, natož aby to v servisu dolomili a vrátili, nevím proč nezavolali nebo nevrátili v původním stavu. Mám Firemní NTB jeden 5 let, a druhý 9 a to den co den se mnou cestuje v MHD, a denně je několikrát otvírám a zavírám a funguje naprosto dokonale, ten starý je sice pomalejší, ale k jeho věku stále v kondici. Zatím nechci soudit ani Lenovo ani prodejce.
Ahoj
Tak po mesici od zakoupeni jdu reklamovat y700 15isk 80nw
Co me trochu strasi je to, ze ntb jede do servisu arvato, ktery ma otresnou povest… musim priznat,ze se bojim co mi tam s nim udelaj.
Tento web využívá cookies pro zlepšení nabízeného obsahu. Dalším používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko "přijímám" vpravo s tímto souhlasíte. Přijímám
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Má zkušenost z reklamací IdeaPad Y580. Taktéž přestalo jít nabíjení půl roku před koncem záruky.
Zavolal jsem na linku kde mi bylo zděleno že mohu Notebook poslat nebo že je lepší reklamovat u prodejce.
Volil jsem reklamaci u prodejce kde jsem byl mile překvapen neboť mi byly hned nabídnuty peníze zpět. (Pokud někdo potřebuje notebook hned dobrá volba.)
Já zvolil počkat na opravený neboť jsem byl sním opravdu spokojen.
Měsíc uběhl jak voda a notebook nikde takže opět cesta k prodejci s prosbou zda dokáže zjistit jak je na tom oprava. Zdělil jsem jim že jsem ochoten ještě týden počkat.
Prodejce se mi za hodinu volal že při opravě mého notebooku se něco pokazilo a oprava by trvala další měsíc.
Zde už jsem zvolil výběr peněz a nákup IdeaPad Y50.
Závěr: To že prodejce nabídl hned peníze bylo velice příjemné a pokud Lenovo bude nabízet tuto službu budu ho upřednostňovat.
Pokud jde momentálně sledovat stav reklamace přes internet tak velice příjemná služba.
A jestli mi Y50 neodejde půl roku po záruce další notebook bude zase Lenovo.
Tohle není standardní služba Lenova a ber to spíš jako vstřícný krok prodejce, který věděl nejspíš víc, než řekl. Buď byl u daného modelu nějaký zásadní problém a vědělo se, že je tak častý, až je problém s náhradními díly, nebo jsi možná zastihl Lenovo v té neutěšené době, kdy se přesouvalo servisování pro ČR z Polska do Německa a po cestě se hromada notebooků ztratila.
No tohle je prostě vycucané z nějakého prstu. Žeby prodejce hnedle nabídnul peníze naz5. Copak by asitak s tím neopraveným 1.5 roku starým notebookem dělal.To že servis Lenovo nebyl schopen měsíc opravit běžný notebook tak to leda ve vaší nebo toho prodejce fantazii,to spíš dudu věřit na Aškara Šerana prostě někdo tady docela hulí.
Je dobře, že uživatel je s rychlostí servisu spokojen. A to je asi tak vše :o) Já bych stejný proces zhodnotil jako příliš pomalý a jediné pozitivum viděl na tom, že oprava trvala pouze 5 pracovních dnů. Dalších 7 dnů na dopravu DPD/DHL je příliš, nehledě na to, že Medionu trvalo 2 dny, než dokázal došlou zásilku přijmout !!!
Máme podobné zkušenosti, tj. servis provádí opravy rychle, ale související administrativa a doprava je pomalá. Příklad 1) nahlášeno 21.1., vyzvednuto DPD 22.1., příjem na servis 2.2., ukončení zakázky v servisu 5.2. a doručeno zpět DPD 10.2. Pokud předpokládám, že doprava do zahraničí trvá. 2-3 prac. dny, tak přijetí zásilky na servis trvalo Medionu 4-5 dnů a samotná oprava 3 dny !!!
Příklad 2) zásilka vyzvednuta DPD 12.2., příjem na servis 18.2., opraveno 20.2. a doručeno DPD 26.2. Tj. oprava trvá 3 dny, doprava 5 + 4 dny (a minimálně 2 dny z toho budou na administrativu v Medionu)
Takže stále je co zlepšovat, protože jiné značky, které mají servis v ČR a netrvá jim přijetí doručené zásilky na servisu 2-5 dnů, dokáží provést opravu do týdne.
Přesně tak. Jiné značky se servisem v ČR mají dobu reklamace i s převozem kurýrem často do týdne. U závad, kde se nečeká na náhradní díly (jako v případě popisovaném v článku), je skoro jistota, že se to v servisu neohřeje ani den.
Já si zvolila také reklamaci přímo přes servis v Německu a postup byl stejný, až na to, že jsem volala 26.2. a 4.3. potvrdili doručení. Bohužel, to byla poslední zpráva. V pondělí jsem psala, jak to s reklamací vypadá a zatím čekám na odpověď…
[…] Podrobný popis postupu nahlásenia opravy a priebehu reklamácie zariadení rady Idea. […]
Tak u mne to je docela jinak, bohužel jsem netušila, že to takto funguje a reklamovala jsem v záruční době u prodejce, bez NTB jsem byla skoro 6 týdnů. Jednalo se o špatné zavírání a vrátil se mi utržený pant a rozložený LCD a rámeček rádoby visíci na druhém pantu, s tím, že se na to reklamace nevztahuje, takže do reklamace šel pouze špatně zavíratelný, ale plně funkční a s mírnou opatrností zavíratelný NTB (předpokládala jsem, že šlo třeba o prach, který se tam zacuckoval, ale nechtěla jsem to čistit a rozebírat, když byl v záruce) a vrátil se mi totální šrot. Nyní řeším další postup, protože po 11 měsíc používání (a to převážně sloužil jako domácí stolní počítač, a to jsem s ním ani nikde necestovala) si nemyslím, že je standardní výměna opotřebování pantu, natož aby to v servisu dolomili a vrátili, nevím proč nezavolali nebo nevrátili v původním stavu. Mám Firemní NTB jeden 5 let, a druhý 9 a to den co den se mnou cestuje v MHD, a denně je několikrát otvírám a zavírám a funguje naprosto dokonale, ten starý je sice pomalejší, ale k jeho věku stále v kondici. Zatím nechci soudit ani Lenovo ani prodejce.
Ahoj
Tak po mesici od zakoupeni jdu reklamovat y700 15isk 80nw
Co me trochu strasi je to, ze ntb jede do servisu arvato, ktery ma otresnou povest… musim priznat,ze se bojim co mi tam s nim udelaj.
Nemate s timto zkusenost? Diky