Jak reklamovat notebook řady IdeaPad?

Jak reklamovat notebook řady IdeaPad?

Snad každý z nás již někdy musel něco reklamovat. Jedná se o velmi nepříjemnou situaci, obzvláště pak jedná-li se o počítač. Nejjednodušší reklamace Vašeho miláčka Vás čeká, pokud vlastníte notebook z rodiny ThinkPad. V tomto případě jej stačí zanést k nejbližšímu autorizovanému servisnímu partnerovi společnosti Lenovo, jejichž seznam je dlouhý a jsou téměř na každém rohu. Pokud máte notebook s některým z balíčků rozšířené záruky, je pro vás reklamace ještě snazší.

Co však dělat, pokud se rozbije zařízení z rodiny IdeaPad a vy jej potřebujete akutně na práci? Není nic snazšího, než to otestovat. Úplně ideální by bylo, kdyby někomu z nás, přispěvatelům blogu, odešel počítač a on jej musel vážně reklamovat a postupoval jako zákazník, který neví, jak přesně reklamace probíhá.

Zanedlouho po tom, co jsem o napsání článků o reklamacích IdeaPadů začal přemýšlet mi má takřka nová Yoga 2 začala hlásit, že se nenabíjí. Nejspíše vycítila má tajná přání a pomohla mi je splnit. A abych vše řešil co nejrychleji, problémy začaly přesně v době, kdy začal nový semestr a já a můj pracovní nástroj tak byly odkázáni na starý IdeaPad Z570, který má výdrž zhruba dvě hodiny (i po čtyřech letech provozu), což mi ovšem na práci s náročnějšími programy nestačí, jelikož se výdrž zkrátí na polovinu.

Níže zmíněný postup reklamace je nejrychlejší, jelikož zařízení zasíláme přímo do servisního střediska společnosti Lenovo – do Medionu. Pokud na reklamaci nespěcháte a nechce se Vám ji řešit touto cestou, stále můžete své zařízení odnést prodejci, který vše vyřeší za Vás. Počítejte však s tím, že díky tomu se může reklamace i o několik dnů prodloužit – vždy záleží na schopnostech prodejce.

Jak jsem postupoval?

Krok číslo 1: Pokusit se opravit problém svépomocí, servis volit až v případě, kdy to jinak nejde

Problém se projevoval zhruba dva dny a snažil jsem se jej jakkoliv vyřešit. Prošel jsem si nejrůznější fóra, vrátil notebook do původního režimu a nic nepomohlo, závada se projevovala dále.

Krok číslo 2: Sepsat si závady, připravit se na komunikací s infolinkou

Je lepší být připravený, nejlepší je si to, co budete infolince říkat, sepsat. Co budete při komunikaci potřebovat?

  • Seriové číslo – nachází se většinou na spodní straně zařízení, je označeno zkratkou S/N.

Seriove cislo idea

  • Popis závady – nejdůležitější krok, je opravdu důležité říci na infolince všechny detaily. Pokud si tyto informace sepíšete a zkontrolujete, nestane se vám, že na nějakou podstatnou informaci zapomenete.
  • Vaše kontaktní údaje.

Krok číslo 3: Zavolat na infolinku

Číslo na infolinku naleznete na této adrese . Infolinka je aktivní od 9:00 do 18:00. Po proklikání hlasovým automatem budete spojeni s operátorem, kterému vše podstatné sdělíte a ten vás následně bude instruovat. Na email vám také zašle štítek pro odeslání do servisního střediska v Německu. Odeslání vás nebude nic stát, pokud notebook reklamujete v rámci záručního servisu.

Krok číslo 4: Odeslat zásilku

Nezbývá než zásilku pečlivě zabalit a odeslat. V mém případě jsem balil vše, tedy notebook a nabíječku (baterie je nevyměnitelná). Před odesláním se raději na infolince zeptejte, co vše máte odeslat. Při balení si dejte pozor, abyste zásilku neposílali s manuály, fakturou a podobně. Důležité je také zajistit, aby na zásilce nebyl žádný čitelný čárkový kód z předchozí přepravy, který by mohl dopravce zmást. Formulář pro přepravu rozstřihněte (viz instrukce na formuláři), polovinu nalepte na balík a polovinu předejte na kterékoliv poště, která podporuje odeslání obchodního balíku do zahraničí (více informací získáte v emailu, který obdržíte společně s ostatními instrukcemi).

Krok číslo 5: Čekejte

A nezbývá než čekat. Čekání si samozřejmě můžete zkrátit sledováním zásilky, díky sledovacím nástrojům ze strany DHL, přes kterého je přeprava zásilky realizována. Instrukce jak na to, naleznete opět v emailu.

DHL doprava

 

Lenovo šlo ještě o krok dál. Vašeho miláčka můžete sledovat i v servisu. Můžete tak vědět, v jakém stavu je, co jej čeká, nebo jestli byl už opravený zaslán zpátky k Vám. Instrukce opět hledejte v emailu, který přijde, až zásilka dorazí do servisního střediska (Medion, Německo).

v medionu

Jak dlouho reklamace trvají?

Na tuto informaci se nedá přesně odpovědět. Výše popsaná metoda je nejrychlejší, už z toho důvodu, že se jedná o “přímou linku” k servisu. Reklamace tedy není závislá na mezičlánku v podobě prodejce a celý proces probíhá výrazně rychleji. Sám Medion oznamuje, že vyřízení reklamace může trvat až 15 dní.

Pojďme se teď podívat, jak byla má reklamace provedena a na její průběh:

  •  9.2.2015: Volám na linku Lenovo Services (840 110 126) s žádostí o reklamaci. Vše bylo během chvilky vyřešeno a na email dorazila objednávka pro přepravu. Ještě ten den jdu na poštu a zásilku odesílám.
    odeslani
  • 11.2.2015: Zásilka dorazila do servisního střediska Medion v Německu, pohyb zásilky jsem sledoval přes internet.DHL doprava
  • 13.2.2015: Medion informuje o přijetí zásilky a zasílá odkaz, přes který lze stav zásilky sledovat.prijeti medionem
  • 19.2.2015: Medion opět informuje, tentokrát o tom, že zásilka byla zabalena a předává se k odeslání. Opět nezapomíná připojit odkaz pro sledování zásilky. V tomto kroku mě zamrzelo, že mi nebyla zaslána informace, jak oprava proběhla. Cestou zpět jde zásilka přes společnost DPD, doručení by tedy mělo být rychlejší. 222222222222015-02-19 17_10_08-Medion _ Lenovo Order_ 0398483371 - vojtechvymetal@gmail.com - GmailStejnou informaci můžeme zjistit i na webu společnosti Medion.zpatky

Zásilku bylo také možné sledovat přes internetové stránky dopravce, tedy DPD. Zde mě zmátly informace o předchozí zásilce se stejným číslem, kdy jsem si myslel, že mi bylo zaslané špatné číslo, ale po převzetí zásilky ze strany DPD se zde objevily správné informace.

2015-03-08 11_26_44-DPD Online - Tracking

  • 24.2.2015: V den, kdy u zásilky vyskočilo, že je připravena k rozvozu jsem se informoval na infolince DPD, zda je možné zjistit, v kolik hodin dopravce přijede. Touto informací bohužel na infolince nedisponují, takže jsem získal číslo na řidiče, se kterým jsem se spojil a na všem jsme se domluvili.

Zásilka s počítačem byla u mě. Celý proces reklamace trval jen 12 pracovních dnů, přičemž samotná oprava 5 dní – zbytek času zabrala doprava do Medionu a zpět.

Za štítkem se zpětnou adresou byl štítek, na kterém bylo podrobně popsáno, jaká závada byla na zařízení objevena a jak proběhla její oprava.

DSC_0231

Závěrem

Při odesílání zásilky jsem doufal, že budu mít svůj počítač zpátky co nejdřív a to se mi také splnilo. Díky zaslání přímo do společnosti Medion jsem se vyhnul zpomalení ze strany prodejce, který by vše musel řešit za mě, na což jsem se nechtěl spoléhat.

Celý proces opravy byl velice jednoduchý a zhruba stejně náročný, jako odeslání na pobočku svého prodejce. Odměnou za to bylo doručení opraveného notebooku do 12 pracovních dnů.

Pokud stále váháte, zda reklamovat své zařízení u prodejce, nebo jej nechat poslat přímo do Medionu, zvolte druhou možnost. Zvláště pak, pokud na notebook spěcháte.