Kevin Beck trendy společnost Lenovo

27. 7. 2013 | 0

Kevin-252520beck4_thumb-25255B1-25255D

V Bratislavě se v červnu konalo setkání s evangelistou společnosti Lenovo, Kevinem Beckem. Na akci samozřejmě nesměl chybět Lenovo Blog CZ. Dozvěděli jsme se náznakem další směřování Lenova, z majoritní části také ThinkPadů. Všechny poznatky si shrneme v dnešním článku.

Kevin Beck

 

Kevin-Beck-25255B4-25255D

Kevin Beck je evangelista, analytik a vizionář původem z USA, pracující pro společnost Lenovo, znát ho ale můžete také z “unboxed” videí na YouTube kanálu Lenovo. Kevin je fascinován technologiemi a prvky s nimi spojenými. Pracoval již v IBM a poté pro Lenovo, podílel se na vývoji a výrobě stolních počítačů v Tokiu. Nyní cestuje po světě a jeho pracovní náplní je setkávání se zákazníky a obchodními partnery Lenova, se kterými diskutuje o produktech a technologiích. Z mého pohledu je to takový ten správně zapálený “geek”, který svou prací žije, protože mu je koníčkem. Není to jen další marketingový zmocněnec, který si přečetl novinky, které má šířit. Opravdu zařízením, které prezentuje, rozumí, stejně tak procesům jejich výroby. Ke každému přístroji má nějakou historku, která typicky vychází z problémů technologie, výroby či praxe.

 

Svět se mění

Svět, potažmo chutě lidí a trendy, se dnes prostě mění. Stejně jako stolní počítače si dnes nekoupí skoro nikdo krom nadšenců, či lidí, co potřebují výkon nebo ještě něco atypičtějšího. Tato situace by mohla potkat i trh s klasickými nedotykovými notebooky, byť ve výrazně mírnějším smyslu. Lenovo se proto snaží vykrýt veškeré tržní skuliny a mít produkty v každém segmentu. Například na čínském trhu je již zaběhnutým výrobcem smartphonů. Stejně tak je tato snaha vidět v oblastech dotykových zařízení – Lenovo má profesionální x86 tablet, klasický pracovní tablet, “consumer” tablety, dotykové notebooky, Tablet PC nebo velmi originální IdeaPad Yoga. V “consumer” segmentu (zařízení pro běžné uživatele) se dá (a dal) očekávat posun k preferencím uživatelů ve smyslu výběru různých barev a materiálů.

 

Více barev a materiálů, to je budoucnost IdeaPadů

 

Stejně, jako se mění trendy v consumer segmentu, tak se mění i profesionální segment ThinkPadů. Jak jste si již mohli všimnout na T431s, ThinkPady již nebudou černé, ale grafitově šedé (dost tmavě). Vedle klasických modelů budou modely tenčí a více orientované na design. S tenkostí souvisí taktéž změna napájecího konektoru, což je sice moje osobní domněnka, ale předpokládám, že příští generace bude mít tenký konektor po vzoru T431s.

 

Tenčí verze konektoru pro tenčí těla notebooků

 

Z trendu dotykových notebooků vyplynulo, že existují konfigurace dotykové i nedotykové, což způsobí pravděpodobně změnu pantů u ThinkPadů opět po vzoru T431s – panty jsou sice „multimediální“ (displej se otevírá směrem za základnu, panty jsou vykrojené do základny, namísto do víka), nicméně jsou pro možnost dotykového displeje konstruovány tak, aby se daly otevřít do 180°, ale takovým způsobem, aby displej celou svou plochou byl na podložce. To je právě pro případ dotykového ovládání a oporu. Na jednu stranu bude spousta uživatelů brečet, že mizí klasické panty, na stranu druhou jejich hlavní výhoda (možnost rozevření do 180°) bude nyní možná i pro „multimediální“ panty.

 

ThinkPady budou ve větší míře využívat uhlíková vlákna, jelikož jsou výrazně vhodnější materiál než hliník, který je ze své podstaty dost měkký a snadno deformovatelný. Navíc jsou výrazně lehčí, ale na stranu druhou zase extrémně drahá, takže je lze očekávat spíše u dražších modelů, jako je X1 Carbon. Lenovo udělalo v technologiích masového nasazení uhlíkových vláken do spotřební elektroniky velký pokrok, má velmi vyspělé laboratoře a povedlo se nasadit uhlíková vlákna do výroby za přijatelnou cenu pro výrobky, jako je práve X1 Carbon. Když jsem v ruce držel kryt displeje z X1 Carbon a T420s a vyvíjel na ně tlak ve zkrutu, tak jsem byl velmi překvapen, co vydržely. Roll-Cage z uhlíkových vláken je opravdu velmi pevná.

 

Nové panty s velkým úhlem rozevření připravené pro dotyk

 

Když už jsme u X1 Carbon, tak jeho dotyková varianta bude mít polomatný displej. Není to matný displej v klasickém slova smyslu, ale zároveň je na tom prostě lépe než klasické lesklé displeje (recenzi nabídneme velmi brzy). Možná ještě důraznějším prolomením ledů je, že příští generace 15″ ThinkPadů (T540?) bude volitelně s numerických blokem.

 

Jak lidé používají notebooky

 

Takto vypadají notebooky uživatelů, zvlášť nejsou-li jejich

 

Kevin se hezky rozpovídal o tom, proč notebooky do firem musí být z principu odolnější. Když si fyzická osoba pořídí notebook nebo telefon, tak si toho zařízení váží, protože si ho musel koupit sám, takzvaně “za své”, ale pokud dostane zaměstnanec firemní zařízení, tak si ho neváží a zachází s ním jako… no jako s cizím, protože když se tomu něco stane, tak to zaplatí firma (alias, jak se hezky česky říká: “z cizího krev neteče”, případně ještě druhá variace tohoto rčení). Z praxe to bohužel musím u většiny lidí potvrdit.

 

Svět se přeci jen nemění

Nové technologie přicházejí, výrobci se snaží přizpůsobit a zákazníci vidí něco nového, co ještě nemají. Lenovo jako velký celosvětový výrobce se snaží pokrýt poptávku a odchytit nové trendy, takže lze očekávat ztenčování notebooků a jejich consumerizaci v různých segmentech, stejně tak jako nové výrobky na polích tabletů nebo telefonů. ThinkPady nám trochu zcivilní, nastoupí nová generace dokovacích stanic a consumer notebooky se budou snažit být zase o kus víc originální, jako jejich majitelé.

Odpovědět

comment-avatar

Informace: Žádné osobní údaje nejsou povinné! Povinný je pouze text komentáře.


Související příspěvky