Řešení nekonečných problémů s Wi-Fi nejen na ThinkPadu podruhé

10. 4. 2017 | 7

Nefunguje vám na notebooku Wi-Fi? Připojení není stabilní a vypadává, zatímco ostatním vše funguje? Máte síťovou kartu Intel? Podívejme se na řešení!

Na toto téma jsem již jeden článek psal. Notebooky Lenovo s nahraným softwarem PROSet/Wireless (tedy s ovladačem poskytovaným přímo Lenovem) mají chronické problémy s připojením k některým routerům. Jmenovitě mám zkušenost s několika modely TP-Link. Situace s drivery na webu Intelu se ale trochu změnila. Intel se rozhodl implementovat problematickou aplikaci PROSet/Wireless do všech běžně dostupných ovladačů Wi-Fi od verze 18.40 a výše. Dostat se pouze k čistému ovladači je tak opět trochu obtížnější.

Následující úpravy provádějte pouze na vlastní riziko. Pokud můžete úkon svěřit někomu zkušenějšímu, doporučujeme jej požádat, aby následující kroky provedl místo vás. Tým Lenovo Blogu nenese žádnou odpovědnost za případné problémy. Při přeinstalování ovladače síťové karty také můžete přijít o uložená připojení a hesla, bude je tedy nutné při dalším přihlášení zadat znovu.

Symptomy problému:

  • Wi-Fi modul po zapnutí počítače běží, ale vůbec se nepřipojí, a to ani manuálně
  • Wi-Fi modul po zapnutí počítače běží, připojí se, ale proces se zasekne na identifikaci sítě (žlutý vykřičníček / točící se modré kolečko, znázorňující proces připojování)
  • Wi-Fi modul naskočí, spojení je stabilní několik sekund a poté vypadne, znova se nelze připojit
  • Wi-Fi modul naskočí, spojení je stabilní několik sekund, poté vypadne, chvíli se nic neděje, poté se počítač připojí znovu, a zase po několika vteřinách spadne
  • Wi-Fi naskočí, připojí se, poté se ale začne síť tvářit jako „neznámá síť“ a je vymalováno
  • Wi-Fi se připojí, vše funguje, ale za chvíli vypadne. Po nějaké době naskočí znovu, a brzy opět vypadne
  • počítač se po zapnutí tváří, že v něm žádná Wi-Fi karta nainstalovaná není

Co budete nezbytně potřebovat:

  • zjistit si typ vaší síťové karty (a ověřit, že je skutečně od Intelu!), např.: Intel Dual Band Wireless-AC 8265
  • zjistit si verzi operačního systému Windows a ověřit si, zda máte 32 nebo 64bitovou variantu
  • stáhnout si na webu podpory Lenova oficiální ovladač k vaší síťové kartě (pro příklad, že by se něco pokazilo), a uložit si jej na místo, kde ho bezpečně zase najdeme

Základem je, podobně jako dříve, stáhnout pouze čistý ovladač. Na stránkách podpory pro koncové uživatele jej ale nehledejte, všechny instalační balíčky tam mají integrovanou aplikaci PROSet/Wireless. Místo toho se podíváme na stránku podpory, která je věnovaná administrátorům. Tam jsou nadále vydávané drivery v obou verzích, tedy jak čistý ovladač, tak balíčky s PROSet. Pokračujte tedy tímto odkazem: https://www-ssl.intel.com/content/www/us/en/support/network-and-i-o/wireless-networking/000017246.html.

  • Na úplném konci stránky si ověřte, zdali se tyto ovladače vztahují k typu síťové karty ve vašem notebooku.
  • Vyberte si některou z verzí v seznamu. Méně zkušeným uživatelům bych doporučil jednoduše sáhnout po té nejnovější (v době psaní článku to byla 19.50.1) a klikněte na tlačítko download.
  • Na následující stránce si zvolte soubor podle vaší verze operačního systému (Windows 7, 10 apod.) a bitové varianty (32 nebo 64 bit).
  • Stáhněte si soubor, který má v názvu slovo „driver“. To značí, že se jedná pouze o samotný ovladač bez problematické aplikace PROSet. Její velikost by se měla pohybovat kolem 25 MB.
  • Uvedeme si příklad: mám notebook s operačním systémem Windows 10 (64 bit). Zvolím tedy soubor „Windows 10 64-bit: Wireless_19.50.1_Driver64_Win10.zip“.

Nyní se již můžeme pustit do samotné instalace:

  • V ovládacích panelech Windows (podnabídka „odinstalovat program“) najdeme problematický ovladač (hledejte fráze jako „ovladač bezdrátové sítě“, „PROSet/Wireless“, „wireless connections“ atd.) a odinstalujeme jej.
  • Restartujte systém Windows.
  • Pokud je i po zapnutí stále možné pracovat s Wi-Fi, jděte do správce zařízení a v síťových adaptérech lokalizujte Wi-FI kartu. Klikněte na ni pravým tlačítkem a zvolte možnost „odinstalovat“. Nezapomeňte zaškrtnout možnost „odebrat ovladač zařízení“. Poté znovu restartujte. Pakliže počítač žádnou síť nenašel, tento krok přeskočte.
  • Po restartování by neměla Wi-Fi vůbec fungovat, počítač by neměl zobrazovat žádné dostupné bezdrátové sítě. V tento moment je ten správný čas nainstalovat nový ovladač ze stránky Intelu (poklepáním na soubor „iprodifx.exe“). Proběhne krátká instalace, po jejím dokončení naposledy restartujte počítač.
  • Nyní by měl být problém s wifi vyřešený.

Odpovědět

comment-avatar

Informace: Žádné osobní údaje nejsou povinné! Povinný je pouze text komentáře.


Související příspěvky