Rozšíření záruky pro ThinkPad (tříletá NBD s “ochranou”)

3. 9. 2010 | 5

ThinkPad je pracovní nástroj jako každý jiný. Jakékoliv zařízení se může porouchat – ať už vinou uživatele, nebo samotného stroje. Bez pomůcky, která člověka navíc ještě z velké části živí (eventuelně funguje jako školní pomocník), nevydržíte ani den, natož měsíc, což je zákonná lhůta pro opravu. Jak záruční podmínky vylepšit?

Lenovo k ThinkPadům nabízí samozřejmě rozšíření záruky, jak se u profesionálních business strojů sluší a patří. S výjimkou některých vyšších modelů získáte po nákupu jednoletou omezenou záruku (fyzické osoby přirozeně ze zákona roky dva; nově vyšší modely T, W a X nabízí standardně záruku tříletou), kdy musíte notebook dopravit do servisu a trpělivě čekat až 30 dní na vyřízení (i když se dnes opravy pohybují obvykle v rozmezí 4-7 dnů, zrovna váš náhradní díl nebude jako na potvoru skladem).

Před představením nadstandardních dokoupitelných záruk si projdeme základní terminologii:

  • SPac = Service Pack = servisní balíček, rozšíření záruky
  • carry-in = standardní záruka, kdy dopravíte notebook do servisu
  • on-site = servis je prováděn (doma) u zákazníka
  • NBD = Next Business Day = servisní balíček s reakcí servisu následující pracovní den od nahlášení poruchy
  • w/ Protection = záruka pokrývá i náhodné poškození
  • HC = Hard Copy = papírová (tištěná) verze záruky

Rozšířené záruky

Jaké druhy rozšířených záruk Lenovo pro ThinkPady nabízí? Na výběr je jejich nepřeberné množství. Úvodem poznamenám důležitou informaci – záruku je možné prodloužit pouze v prvních 12 měsících od koupě přístroje (tedy po dobu platnosti záruky standardní); ThinkPady, ThinkPady Edge, ThinkPad X100e a IdeaPady mají všechny odlišné servisní balíčky. Stav záruky můžete ověřit na webu Lenovo.

Základem je prodloužení záruky na více let (2, 3 a více let; je nutné si uvědomit, že v případě delší doby než 3 roky, což je takový nepsaný standard, cena dramaticky roste) beze změny záručních podmínek – carry-in (notebook tedy dopravíte do servisu a pak vyzvednete, vše proběhne v rámci zákonem stanovené lhůty 30 dnů; záruka pokrývá výrobní vady a vady vzniklé při běžném používání).

Pokročilejší záležitostí je servis typu NBD on-site, kdy vás servis Lenovo kontaktuje následující pracovní den od (telefonického) nahlášení poruchy a co nejdříve k vám domů/do kanceláře pošle technika (celý proces obvykle trvá 3-4 dny). Záruka stále pokrývá zákonný rámec.

Poslední, nejvyšší variantou je servis NBD on-site s ochranou proti náhodnému poškození (with Protection), který kromě rychlé a pohodlné opravy u zákazníka nabízí záruční pokrytí závad vzniklých mechanickým poškozením (pád apod.), poškozením displeje (jak mechanické, tak jiné) či poškozením elektrickým proudem (vše samozřejmě neúmyslně). V případě, že je notebook po poškození neopravitelný, dostane zákazník nový kus (ve smlouvě stojí, že se bude jednat o stejný, nebo lepší model). Spadne-li vám tedy notebook omylem ze schodů a úplně se “zruší”, stačí zavolat Lenovo a na cestě je nový kus. Důležité upozornění ale je, že tím záruka přirozeně pozbývá platnost – platí buď po smluvně stanovenou dobu, nebo do doby první výměny stroje.

Ještě pokročilejší záruky existují (např. s přednostní opravou, se zálohou a obnovou dat), ovšem už je nutné řešit se zákazníkem individuálně.

Jak vypadá HC NBD onsite w/ Protection?

Nedávno jsem svůj ThinkPad R400 před skončením standardní záruky dovybavil o tříletou NBD on-site záruku s ochranou proti náhodnému poškození. Za (v porovnání s cenou notebooku a kvalitou a šíří poskytovaných služeb) směšnou cenu zhruba 4 000 Kč jsem tak získal pokoj a klid. Pravda ale je, že jsem ještě nikdy nedal tolik peněz za papírovou brožurku, která vypadá jako zkrácený manuál k počítačové hře (rozměr je mimochodem shodný s vsádkou v klasickém CD obalu; dříve se tak prodávala).

IMAGE_398-5B2-5D IMAGE_400-5B2-5D

Co v balení najdeme? Pouze několikastránkový sešitek s potřebnými kontakty na servis a záručními podmínkami. Na poslední straně je pod strhávací krytkou vytištěné číslo záruky a PIN, kterými svou záruku po internetu zaregistrujete. Samotná registrace mi zabrala několik minut (i když z nějakého důvodu byl text na webu tak malý, že jsem musel zvětšit zobrazení prohlížeče na 700%), ověření registrace trvalo několik desítek minut a samotné přiznání necelý den (Lenovo má oficiální lhůtu do 30 dnů).

TVTb_warranty-5B5-5D

Pozn.: Po odtržení krycího okénka PIN a čísla záruky ztrácíte možnost záruku vrátit! Proto dobře ověřte (ideálně se zodpovědným prodejcem) a zvažte, zda je záruka na váš notebook použitelná.

Zkušenosti s NBD on-site zárukou

Krásné zkušenosti píše na svém Notebook Blogu swarm. Odkazy najdete níže.

Odpovědět

comment-avatar

Informace: Žádné osobní údaje nejsou povinné! Povinný je pouze text komentáře.


Související příspěvky