Technologie Ducati MotoGP v běžných motocyklech

Technologie Ducati MotoGP v běžných motocyklech

Technologie využívaná na trati je implementována do běžných silničních motocyklů Ducati, aby zákazníci mohli zažít tu nejhladší a nejbezpečnější jízdu.

Motocykl Ducati MotoGP je jednoduše nezaměnitelný. Ať už vzhledově, (výraznou červenou barvou a tvary motocyklu), tak  je možné rozpoznat Desmosedici od konkurenčního stroje pouze  podle výrazného zvuku jeho čtyřtaktního motoru V4.

d1

Závodní stroje Desmodedici jsou vyrobeny tak, aby vypadaly dobře – konec konců jsou navrženy Italy – ale záleží zde také na tom co je uvnitř, čtyřválcové motory Ducati a systém škrticích ventilů EVO 2 TCF. Tyto specifikace neříkají nic tomu, kdo se více nepohybuje ve světě MotoGP, ale vnitřnosti závodního motocyklu Ducati se vyskytují i mimo závodní dráhu.

Závodní zátěž je testem pro nové technologie před vstupem do sériové výroby“ vysvětluje Konstantin Kostenarov, technický ředitel společnosti Ducati.

Jízda na silničních motocyklech Ducati je přímo ovlivněna technologií, která je testována na závodní dráze“ řekl. Závodní styl jízdy je v DNA každého motocyklu Ducati, ať už je vyroben pro MotoGP nebo pro běžné silnice.

Vezměme si Panigale V4 R. Stroj pro běžné zákazníky, jehož specifikace jsou přizpůsobeny bezpečnostním předpisům veřejných komunikací, disponuje 221 koňskými silami. Stejně jako závodní stroj Desmosedici i Panigale disponuje výfuky značky Akrapovič a rychlost mu dodává čtyřválcový motor. A co je nejdůležitější, motocykl je bezpečný. Při takové koňské síle jsou kola udržována na zemi díky trakčnímu systému otestovanému závodníky a řazení má na starosti systém řazení Ducati, který umožňuje velké zrychlení, aniž by se jezdec musel zaobírat spojkou.

d2

Technologie využívaná na trati je implementována do silničních motocyklů Ducati, aby zákazníci mohli zažít tu nejlepší možnou jízdu. Zde přichází do hry Lenovo, klíčový technologický partner Ducati. Díky vysoce výkonnému výpočetnímu středisku může Ducati přizpůsobit své závodní technologie silničním podmínkám tak, aby bylo vše rychlé bezpečné.

Víme, jak při závodu sbírat obrovské množství dat a analyzovat tato data tak, aby nám mohla poskytnout výhodu“ řekla Rendina. Tento proces, rychlý přenos dat do rozhraní motocyklu „je přímo přenesen na naše silniční stroje“.

Výpočetní rychlost dává zákazníkům Ducati velké výhody. Designéři Ducati mohou rychle přizpůsobit své algoritmy a technologie závodních motocyklů modelům přijatelným pro běžné spotřebitele. Například před dvěma lety společnost Ducati představila na svých závodních strojích křídýlka – novinka byla převzata od letadel, pro zvýšení aerodynamiky. V listopadu loňského roku představila společnost Milan Motorcycle Show (EICMA) silniční motocykl s křídly inspirovanými právě závodními stroji. Motocyklový průmysl v dnešní době musí vyrovnat vymoženosti a estetiku.

d3

Nástroje společnosti Lenovo zakrývají složitost samotné technologie, práce s nimi je jednoduchá. Lenovo umožnilo Ducati  přechod na hardware a servery Lenovo rychle a s minimálním zaškolením zaměstnanců. A jak závodní tým ví velmi dobře, čas je v tomto oboru cennou komoditou.

Výpočetní technika bez námahy zpracovává informace získané z desítek senzorů připevněných na motocyklu při zkušebních jízdách. Informace jsou poté odesílány na pracovní stanice Lenovo ThinkPad P1 a cloud společnosti Lenovo, což umožňuje zaměstnancům Ducati v centrále, v Itálii, analyzovat informace získané z testovacích jízd.

Máme silnější a bezpečnější stroje a také více možností, jak využít technologie“ řekl Kostenarov. To vše znamená, že Ducati je „rychlejší při implementace nových dílů a navrhování nových produktů

Testováno na trati, zdokonalené pro silnici.