duccatti-1

Lenovo jako klíčový technologický partner závodního týmu Ducati MotoGP

26. 5. 2019 | 0

Circuito de la Comunitat Valenciana. I na tomto okruhu to není pouze o délce a šířce trati, ale hlavně o technice průjezdu tratí. Andrea Dovizioso z týmu Ducati MotoGP v listopadu projel cílem zrádného závodu ve Španělsku na prvním místě s náskokem 2,7 sekundy. Mohou za to roky tvrdého tréninku, jedna z nejrychlejších motorek na světě, přes 100 000 diváků, kteří domácího jezdce podporovali, a nakonec tu má zásluhu i Lenovo.

ducati-2

V dubnu 2018 se společnost Lenovo stala partnerem týmu Ducati MotoGP. Technologie Lenovo, oceňované ve světě, nyní spolupracují s těmi nejlepšími závodníky MotoGP. Partnerství Lenovo-Ducati může na první pohled vypadat poněkud zvláštně. Ducati vyrábí již několik generací šílené stroje, které jsou určené pro rychlou jízdu nejen po okruzích. Lenovo je společnost stará 34 let, která je nejznámější díky svým výpočetní technologiím. Proč tedy toto spojení vzniklo?

Víme, jak vytvořit vysoce výkonné závodní a silniční motocykly “ řekl Konstantin Kostenarov, technický ředitel Ducati. Ale vzhledem k vývoji, kterému čelí automobilový průmysl, musely projít „digitální transformací“.

Společnost Lenovo byla logickou volbou pro usnadnění transformace, a to s ohledem na své zkušenosti s navrhováním „nejnovějších technologií“ a poskytováním „služeb na vysoké úrovni“ podle Kostenerova.

Týmy MotoGP společnosti Ducati již začaly využívat technologie na trati i mimo ni. Posádka mimo trať používá mobilní pracovní stanice a notebooky Lenovo ke sledování dat, která jsou přenášena z motocyklu během závodů a tréninků – vše od traťových a povětrnostních podmínek až po rychlost a řazení. Jedno vozidlo je vybaveno nejméně 50 senzory, které mohou dohromady sdružovat více než 20 GB dat.

ducati-3

Tam, kde se závodníci spoléhali na intuici a odhady, aby určili momentální podmínky, mohou nyní sledovat drobnosti o svém vozidle a jeho okolí, aby zlepšili každou chvilku na trati. Od brzdění na mokré trati, po poryvy větru, to vše analyzují desítky Lenovo zařízení a navíc rychleji, než by jakýkoliv závodník zvládl sám. Všechny tyto informace využívají také návrháři při navrhování nových dílů a různých součástek.

Závodění je zkušebním místem pro nové technologie, než se implementují do sériové výroby.“ vysvětluje Stefano Rendina, IT manažer Ducati Corse. Již nyní se však některé technologie instalují i do silničních motocyklů, aby zákazníci měli co nejlepší a nejbezpečnější zážitek z jízdy.

Přednosti ThinkPad P1 – nejtenčí a nejlehčí pracovní stanice Lenovo – které jsou nutností pro obyčejné uživatele, jsou pro závodníky nepostradatelné. Často na těchto zařízení závisí životy závodníků na trati. Jednoduše se nesmí objevit žádný technický problém, a to ThinkPad P1 v nejvyšší míře splňuje.

„Navíc,“ řekl Rendina, „P1 je výjimečně lehký a neváží ani 4 libry (cca 1,8 kg). A při práci v MotoGP počítáte každý gram.

duccatti-1

Je zde jeden prvek technologie, který se však nesmí vytratit. Je to emocionální spojení mezi motocyklem a závodníkem. Na konci to není jen technika, která vyhraje závody, ale dovednost a intuice závodníka.

Nemůžeme ztratit emoce, které plynou z jízdy na motocyklu“ zdůraznil Kostenerov.

Technologie Ducati a Lenovo postupují velmi rychle, další inovace by mohla být přímo uvnitř helmy závodníka. Kostenerov vyhlíží helmy vybavené rozšířenou realitou (AR), které informují závodníka o důležitých informacích, jako je čas závodu, aktuální rychlost a nebezpečí na trati.

Nemůžeme kazit zážitek našich jezdců roboty “ řekl. „Je to lidská interaktivita s technologií – to je to, co dělá rozdíl.“

Pro vítězství je nejlepší investovat do nových nápadů, nových technologií a nových řešení, která budou konkurenceschopnější.“ řekl Rendina

Odpovědět

comment-avatar

Informace: Žádné osobní údaje nejsou povinné! Povinný je pouze text komentáře.


Související příspěvky