Nové značení produktů Lenovo

Nové značení produktů Lenovo

Pozornosti mnohých z vás jistě neuniklo, že Lenovo již pár měsíců pozvolně používá odlišné značení, které je viditelné zejména u nových produktů. Dnes si v krátkosti nové značení vysvětlíme a projdeme.

Nové Lenovo, nové značení

Už na CESu 2014 bylo z diskusí s hlavou marketingu Lenovo, Davidem Romanem, patrné, že se chce společnost ve značení svých produktů ubírat zásadně jiným směrem – jednodušším směrem. David Roman nikdy nebyl příznivcem značení pomocí kombinace písmen a číslic (a kromě prodejců, pro které je takové značení praktičtější, snad ani nikdo jiný). Naopak uznává řady a rodiny zařízení s jednoduchým, snadno zapamatovatelným jménem (značkou), které zastřešuje jedna hlavní společná značka. Čili Lenovo Z580 není ideálním reprezentantem.

Už o rok déle, v Barceloně na MWC 2015, se tato strategie prohloubila a dostala jasnější obrysy, když po akvizici Motoroly Lenovo dalo jasně najevo, že nyní přichází nová doba – pod jediným praporem „Lenovo“ se bude vyjímat několik hlavních značek, mezi které mimo zavedené rodiny Think (či ThinkPad) a Idea (IdeaPad, IdeaCentre – hurá za návrat!) bude patřit především velmi zvučná Yoga (coby celá rodina konvertibilních zařízení, Flex tak zaniká), Vibe (coby atraktivní mobilní telefony) a Moto (pokračování zařízení Motorola).

Stále budou existovat zařízení stroze značená pouze Lenovo, ve většině případů se však bude jednat o zařízení, která nejsou „výstavní síní“ značky, veskrze to budou specificky zaměřená zařízení nebo modely a řady cílené na nízkou cenu (např. mobilní telefony Lenovo A). ThinkPady si zatím – podle všeho – nechávají označení původní, tedy letos se můžeme těšit na generaci ’60 (např. T460s).

Jak se dozvím víc?

Samozřejmě nebude Lenovo prodávat deset zařízení nazvaných pouze Lenovo Yoga. Nové značení ukrývá další informace, které však bude snazší číst především pro koncové zákazníky, ale v kompletním produktovém označení najdete všechny informace, na které jste byli doposud zvyklí a dokonce některé z nich v mnohem jasnější podobě.

Yoga 900 S 13ISK
Rodina/značka Model (100 = základní, 900 = nejvyšší) Dodatek (např. S = slim) Úhlopříčka (13″) a architektura (ISK = Intel Skylake)

V první řadě se bude za označením rodiny či značky (např. Yoga) skrývat také třímístné číselné označení výbavy. Jedná se o číslo teoreticky od 100 do 900, kde 100 = nejnižší, základní model, 900 = nejvyšší, nejvybavenější případně luxusní model. Číslo může být doplněno o dodatek, jako je např „S“ značící tenkou (slim) verzi. Potud povinné, marketingové značení.

Následuje typicky úhlopříčka zařízení v palcích (např. Yoga 900S 13 je 13″ ztenčená luxusní Yoga) a také označení výrobce a generace použité platformy (např. ISK = Intel Skylake).

Všude ale vidím staré značení

Teď ale namítnete, že všude na e-shopech stále vidíte staré značení. To je pochopitelné hned ze dvou důvodů – jednak u starších zařízení se značení měnit nebude, ty se stále budou prodávat pod svým původním názvem a modelovým označením. No a potom je třeba zdůraznit, že nové značení se týká nových zařízení, která teprve přichází na trh. Určitě bude ještě nějakou dobu trvat, než se značení ustálí a usadí.