Lenovo představilo telefony: modely, parametry, ceny + video

Lenovo představilo telefony: modely, parametry, ceny + video

Společnost Lenovo včera na tiskové konferenci představilo svou nabídku mobilních telefonů, které konečně oficiálně uvádí také na český trh. Na konferenci byly k vidění čtyři modely v celé škále cenových relací, základní A536, střední třída v podobě S850 a S860, ale také překvapení – vlajková loď Vibe Z2 Pro.

Lenovo včera, 26. srpna, konečně poodhalilo roušku a v Čechách oficiálně představilo mobilní telefony. Konec tak je šedému dovozu, konec neoficiálním češtinám a různě více či méně povedeným vlastním ROM, o servisu nebo certifikacích ani nemluvě, nyní již vše oficiálně (a samozřejmě také s o kapku vyšší cenou, která v sobě musí nutně zahrnout distribuci, servis, lokalizaci a certifikace pro náš trh). Zároveň budou k dispozici také telefony dostupné skrze mobilní operátory. Co nám tedy Lenovo ukázalo?

Tip: Modely střední třídy S850 a S860 jsme si představili již dříve.

A536 – základní pracant

Chytrý telefon Lenovo A536 je základním, nejnižším modelem, který Lenovo na tiskové konferenci představilo. Telefon zaujme nejenom cenou, jejíž doporučená hodnota se zastavila už na 3 999 Kč, ale zajímavá je též výbava, kterou za tento poměrně malý peníz získáte – 5” displej se spíše základním rozlišením 854 x 480 bodů, o něco více zklame pouze TN matice, čtyřjádrový procesor (byť slabší MediaTek) na 1,3 GHz, 1 GB RAM, 8 GB vnitřní paměti, kterou je možné doplnit o až 32GB SD kartu. Z připojení je k dispozici Bluetooth, Wi-Fi b/g/n, no a také 3G (HSPA+) připojení. Zadní fotoaparát má 5 MPx s autofokusem, přední kamerka má 2 MPx a pevné ohnisko. Telefon je dual SIM, v bílé a černé barvě, v plastovém provedení. Samozřejmostí je OS Android 4.4 KitKat.

 S850 – stylová střední třída

P1040629

Dalším modelem je S850. Ten již představuje střední (možná nižší střední) třídu. Nezaujme ani tak výbavou, která je veskrze spíše průměrná, míří však na vaše smysly, protože nabízí stylové barevné provedení (růžová, bílá a modrá) se skleněnými zády a logem Lenovo, které dokonce elegantně bíle svítí. Procesor je i v tomto případě MediaTek na 1,3 GHz, což by mohlo dělat problém náročným hráčům, nadílka RAM je opět 1 GB, ROM tentokrát 16 GB, ale bez možnosti rozšíření. 5” displej má tentokrát již rozlišení HD 720p a IPS matici, takže ostrý obraz i kvalitní barvy a široké pozorovací úhly jsou zaručeny. Dvě microSIM potěší, stejně tak HSPA+ připojení, Bluetooth 4.0, Wi-Fi b/g/n nebo nabídka fotoaparátů – zadní 13MPx s autofokusem a přední 5MPx s pevným ohniskem. Doporučená cena byla stanovena na 6 499 Kč.

S860 – elegantní střední třída s maratónskou výdrží

P1040630

S860 překřtil Jirka Pitek na “maratónce” a nelze s ním nesouhlasit. Nejenže nabídne S860 větší, 5,3” displej s HD 720p rozlišením a opět kvalitní IPS maticí, telefon je dostupný v titanové barvě s kovovými zády, která působí velmi elegantně, uvnitř však najdeme baterii s kapacitou celých 4 000 mAh, a tak by měl telefon vydržet až tři dny na jedno nabití. Procesor je opět MediaTek 1,3 GHz, RAM doznala rozšíření na 2 GB, ROM (opět bez možnosti rozšíření) má kapacitu 16 GB. V telefonu je místo pro dvě microSIM, zvládá až HSPA+ připojení, Bluetooth 4.0, Wi-Fi b/g/n a nechybí kvalitní fotoaparáty – zadní 8MPx s AF a přední 1,6MPx. Doporučená cena je těsně pod hranicí sedmi tisíc, tedy 6 999 Kč.

Vibe Z2 Pro – vlajková loď

P1040632 P1040633

To nejlepší nakonec, říká se. Tisková konference Lenovo nebyla výjimkou, a tak na závěr byla představena současná vlajková loď mezi smartphony Lenovo, model K920 alias Vibe Z2 Pro. Ten jde na věc skutečně nekompromisně a jestli vám na předchozích modelech chybělo to či ono, u “vajbu” by se to už stát nemělo, protože – podle Lenova – představuje to nejlepší, čeho je společnost momentálně schopna.

P1040634 P1040635

Rychlé informace o volné paměti a SW a HW Vibe Z2 Pro

Tip: Telefonu jsme se věnovali už v předchozích dvou článcích zde a také zde.

Do pouze 7,7 mm tenkého kovového těla (k dispozici v černé, zlaté a stříbrné) Lenovo nacpalo 6” 2K displej (2 560 x 1 440 bodů) s perfektním jasem, úžasnou ostrostí, sytými barvami a samozřejmě také vynikajícími pozorovacími úhly. Perfektním displejem to ale jen začíná. “Pod kapotou” tepe jedno z nejmodernějších a nejvýkonnějších čtyřjader Qualcomm Snapdragon 801 na 2,5 GHz, k dispozici jsou 3 GB operační paměti, 32GB vnitřní paměť (ovšem bez možnosti rozšíření), velkorysá 4000mAh baterie. Připojit se můžete nejenom k 3G (HSPA+) sítím, ale také k rychlé LTE, Bluetooth 4.0 nebo Wi-Fi b/g/n/ac je samozřejmostí. Díky profesionální fotografické aplikaci a 16MPx snímačem s BSI senzorem lze pořizovat kvalitní snímky i za horšího osvětlení, nezapře se ani přední 5MPx kamerka. Dvojice microSIM je samozřejmostí. Cena se vyšplhala na 17 999 Kč, která sice odpovídá výbavě, ale bojím se, jak Vibe Z2 Pro obstojí oproti obdobně naceněné etablované konkurenci.

Software, distribuce, servis

Software

P1040620

Dodám ještě, že všechny telefony jsou vybaveny softwarovým “balíkem” aplikací DOit, mezi které patří SHAREit, Secureit, SYNCit, SNAPit Camera a SEEit Gallery. Více jsme si o těchto aplikacích řekli již v minulém článku.

Distribuce a servis

Distributorem telefonů pro ČR bude společnost SWS. Servis bude zajištěn v centrálním servisním místě v České republice společností Arvato, která opravuje telefony také dalších předních značek.

Závěrem

P1040637

Telefony jsou představené, již jsme si je mohli osahat a dojmy jsou celkově velmi dobré – pozitivní vlastností je podpora dvou SIM karet u všech představených telefonů, stejně tak potěšily většinou velmi kvalitní, jemné displeje a příjemně vypadající, kompletně počeštěný systém. Mně osobně na A536 i S850 vadí lesklý povrch, který je nepříjemný nejen kvůli snadnému ulpívání otisků a potu, ale také proto, že mobil pak hůře sedí v ruce. S860 je v tomto ohledu mnohem elegantnější a praktičtější telefon, na můj vkus však možná o chloupek moc velký. Vibe Z2 Pro je skutečně výkonem nabušená mašina, kterou jen tak něco nezadýchá – chcete-li mít v telefonu to nejlepší, je to dobrá volba. Už teď se nemůžeme dočkat, až se nám telefony dostanou do rukou na regulérní testy a budeme se s vámi moci podělit o podrobnější dojmy.

Ve spolupráci s Jiřím Pitkem, Vaškem Švecem, Lukášem Čambalou a Petrou Ruskovskou

  • Bouda05

    Měl bych dotaz, jak to je se servisem. Když jsem si telefon ještě před oficiíálním dovozem zakoupil v číně, je možné servisovat ho po dobu záruky tady v ČR, nebo je nutné ho posílat rovnou zpět do číny?

    • Dobrý den, netušíme, jaký má Lenovo systém, co se servisu týče. Pokud jsou telefony pro český trh označeny (např. v databázi sériových čísel nebo odlišným firmware/ROM), pak servis samozřejmě pozná, že nemáte český kus a neopraví jej. Správný postup je každopádně reklamovat v Číně.

      Zásadní otázkou je, pokud jste telefon koupil v Číně, kdo Vám poskytuje záruku? A jak dlouho? Má telefon původní, nebo upravenou ROM?

      • Bouda05

        záruku 1 rok by měl poskytovat obchod, který nákupo zprostředkoval. Původní ROM mám kompletně zálohovanou, takže by s tím být problém neměl. Záruku řešit zatím nemusím, doufám že ani nebudu, ale šlo mi spíše o orientační zjištění. Vlastním telefon Lenovo P780

        • Jiří Pitek

          Dovezl sis ho sám, tak se sám starej. Dovezl ho obchod na černo, tak ať se stará obchod. Tohle fakt nechápu.

          • Bouda05

            V dnešní době, kdy záruční servis v 90% mění celé vadné zařízení za nové a nic na něm neopravuje, mi přijde celkem normální, že by dané zařízení mohli klidně reklamovat i lokální střediska, když se jedná o jeden a ten samý telefon. Pokud by se v dnešní době hledala závada na základní desce a pak se hledalo, co se vymění, prosím, to už je jiná, ale v případě výměny kus za kus, která bohužel převažuje je to trochu staromódní přístup

          • Jiří Pitek

            Jenže jde o to že ty mobily se kolikrát liší ! A proč bych měl já jakože český servis někomu měnit mobil kus za kus když ho koupil v číně? Tím pádem utrpím ztrátu, z čínského obchodu mi nedají ani korunu, u českého si to s nimi vyřeším. Přestaňte chtít slevu zadarmo…..

  • Daniel

    V servisní síti nebudou opravovány telefony pocházející z nákupů v Číně (reklamujte v Číně) a ani telefony pocházející z šedých individuálních dovozů určitých prodejců (reklamujte u prodejce). Opravu takového telefonu nepůjde v oficiálním servisu ani zaplatit.

    • fredy

      V globalizovanej dobe je to dobrý dôvod poobzerať sa po inej značke.

      • Neznám výrobce, který by neměl servis zařízení alespoň regionálně rozdělený. Např. ani Nokia Vám zde záručně neopraví mobil dovezený mimo EU.

        Osobně vidím ve snaze koupit levně (tzn. bez certifikace, bez podpory atd.) mobil z Číny a pak ho chtít zde servisovat s plnou podporou pouze vyčůranost, nic víc. Můj názor…

        • fredy

          Ak sú to tie isté výrobky z tej istej linky, tak taketo spravanie vyrobcu oznacujem za buzeraciu a takymto znackam sa vyhybam. A ak sa oprava neda ani zaplatit, to je nonsens.

          Akoze ked som niekde na cestach a znicim mobil, tak bud mozem pockat dva tyzdne a slavnostne si ho kupit doma alebo ho chodit servisovat niekam na taiwan…

          • Petr Vones

            Casy se meni. V devadesatych letech byl pomerne bezny „sedy“ dovoz spotrebni elektroniky (hifi komponenty) z Nemecka. Ptal jsem se tehdy v S*** servisu a tvdili ze je jim to jedno, zaruka plati, protoze je to prece stale stejny vyrobek. Pripominam ze tehdy jeste CR v zadne EU nebyla. A take ty veci obykle vydrzeli bez opravy, nektere funguji i po osmnacti letech, byt jsou uz k nicemu.

            Vymlouvat se na rozdilny (lokalizovany) software je trapne, zvlaste v pripade kdy je za opravu ochoten zakaznik zaplatit.

          • Tom

            Ahoj. No jenže tenkrát ty Hifi komponenty stály podstatně jiné peníze! Si měl plat 8000Kč a Hifi tě vyšlo na 30 tis :-) (Sám jsem byl fanouškem Technics!). Dneska máš plat 25 tis a telefon nebo Hifi tě vyjde do 10 tis Kč :-) Trošku rozdíl ne ? Rozšíření záruky na 2 roky v rámci CZ a servis s podporou včetně počeštění (na tak malý trh jako jsme my) se musí někde zaplatit ne ?? Je potřeba brát ohled na vše :-) Jinak si myslím, že lidi co si to koupí v Číně jsou blázni. U telefonu, který používáš denně – budeš vždy potřebovat – ať už záručně nebo pozáručně lokální servis. Jinak držím palce :-)

          • Jiří Pitek

            Jenže to právě kolikrát nejsou ty stejný, SGS nevím kolikátka v EU měl Exynos v USA měl SnapDragon.

            Není to buzeraci, ale vyčůranost českého/slovenského národa.

  • Ondra

    Dobrý den,mám asi půl roku telefon Lenovo S960,koupený v Mironetu.Je v něm naflashovaná čeština a pri update systemu se samozřejmě updatoval do čínštiny a angličtiny. :-( V rámci záruky opět naflashována čeština.Mohu teď,kdyż už je v ČR oficiální prodej vašich telefonů,updatovat svuj telefon,bez nebezpečí „rozsypaného čaje“? Díky za odpověď.

    • Pravděpodobně ne, lokalizace se stahuje podle toho, odkud telefon pochází, ne podle toho, kde jste. Nehledě na to, že S960 nebyl uveden na CZ trh. Ale jistý si tímto nejsem, bohužel.

    • Jiří Pitek

      Neaktulizuj :)

  • Jan Paroulek

    A k čemu aktualizace ? Když je něco funkční tak žádnou aktualizací to víc funkční nebude. Nic nezískáš, navíc máš flash rom, to máš daleko víc než ti co aktualizace potřebují. Ty se do root dostaneš oni nikdy. Ty máš daleko více možností než kdy oficiální budou mít.

  • Václav Poživil

    Dobrý den, koupil jsem si nový A536 v of. distribuci. Telefon po mně ale chce heslo a nikde v papírech ani na stránkách a v diskuzích jsem o továrním heslu nenašel ani ťuk, Ne věděli byste Vy ? Díky

    • Dobrý den, to je zvláštní. Nicméně abychom si byli jisti: nemůžete obrazovku např. vyfotit a vložit sem?

      • Václav Poživil

        Dobrý den, nakonec jsme to vyřešili u prodejce hard resetem. Ovšem orientovat se v tradiční čínštině bylo velmi zajímavé. Pomohly obrázky z netu, jinak by to asi nešlo.

        Bylo by dobré navrhnout, aby i skrytá menu byla v angličtině. Adrenalinu si v běžném životě užijeme už beztak dost.
        Na obrazovce bylo zhruba v její polovině obdélníkové okno a nad ním byl nápis „heslo“. Objevilo se hned, jakmile jsem dokončil průvodce a zadal oba PINy.

        • Tak tohle je skutečně zajímavé. :-) To, že servisní menu jsou obvykle v čínštině, je celkem běžné a chtěl jsem Vám také poradit hard reset přes servisní menu. Každopádně jsem rád, že je vše OK.

  • Václav

    To je právě ten kámen úrazu.Proč bych měl být vyčůranej,když si chci ušetřit peníze?A chci telefon,kterej seženu za 5 tisíc místo 15 tisíc v Čechistánu.Prodejce nedostane svou nafouklou marži,protože jsem to nekoupil u něj.A vymlouvat se na clo,lokalizaci,distribuci že to stojí táááák moc peněz,že hodím na telefon 2x takovou cenu než třeba v Číně je k smíchu.Stačí se podívat na benzín,naftu.Na ovoce zeleninu.To je zase zdárný příklad vyčůranosti prodejců.A servis?Ten je naštvanej a tudíž neochotnej,když bych přinesl „čínu“ a chtěl provést nějaký servis,který jsem ochoten zaplatit?Jak na tom servis tratí,když si to servisování napočítá?Prostě se řekne,že se to nedá opravit,nebo nedá se zaplatit oprava.Je to snad zboží jako zboží.Dobře,koupim v Číně a tady mi záruku nemusíte uznat a klidně neuznávejte,ale pokud neumíte/nechcete opravit čínskej kus (kterej je z drtivé většiny prakticky identickej jako evropskej),tak servis zavřete a prodávejte jahody u silnic.Tam se neochota dá celkem přetrpět.
    PS: Můj bratr několik let dělal v servisu na telefony a další hračičky,tak mi k tomuto říkal,že se dá vše opravit a zaservisovat,ale musí tam být ta CHUŤ.A ruku na srdce.Když Vám přijde do servisu kamarád s „problémem“,nekompromisně ho taky vypakujete,že?

    • Když přistoupím na to, že české kusy budou stejné jako čínské (což nemusí a vzhledem k čínským zákonům a omezením obvykle opravdu nejsou – elektronika, zvláště jako tablety, mobilní telefony či počítače – se pro čínský trh běžně liší), jde o to, že telefon do „Čechistánu“ někdo musel dovézt, někdo musel přeložit software, přeložit dokumentaci, nechat certifikovat (a to, prosím, různé jeho součásti), zaškolit prodejce, servisy a podporu + nasmlouvat je, držet skladem náhradní díly apod.
      Telefon z Číny jen někdo chytře přivezl levně do Čech, s certifikacemi, servisy nebo podporou si hlavu rozhodně nedělal, na koleni zbastlil českou ROM a vesele na tom vydělává. Proč by české Lenovo za takového prodejce, od kterého nedostalo ani korunu, mělo platit a zajišťovat servis?
      A že si někdo telefon koupil přímo v Číně? Pak musí žádat čínskou záruku, protože ta se – až na výjimky – řídí zemí nákupu.

  • Ivona

    Prosím,mám Lenovo S850,potřebuji vyfotit obrazovku,ale nemůžu přijít na to ,jak .Poradí mi někdo…děkuji

  • Veru

    Jak vyfotit obrazovku Lenovo A5000?