Výpadok mobilného internetu v sieti Vodafone je vyriešený

Výpadok mobilného internetu v sieti Vodafone je vyriešený

Na niektorých zariadeniach spoločnosti Lenovo v poslednej dobe vznikali problémy s pripojením mobilného internetu v českej sieti Vodafone. Z nami známych prípadov šlo o zariadenia z rady ThinkPad – T440s, ThinkPad Tablet 2 s modemami Ericsson.

Problém sa prvýkrát objavil v máji, kedy užívatelia hlásili problémy s pripojením do mobilnej siete Vodafone. Z pohľadu ostatných operátorov (T-Mobile, O2) žiadne problémy v mobilnej sieti nenastali.

Spoločnosť Vodafone nakoniec problém vyriešila zmenou nastavenia svojej siete tak, aby si opäť “rozumela” s 3G modemami Ericsson, ktoré používa spoločnosť Lenovo v svojich zariadeniach.

Pokiaľ vám mobilné pripojenie nefungovalo, teraz už by malo byť všetko v poriadku. Zatiaľ všetkým zákazníkom, ktorí tento problém hlásili, mobilný internet od spoločnosti Vodafone funguje. Napriek tomu, všetkým odporúčame aktualizovať BIOS, firmware modemu (pokiaľ je dostupný) a ovládač modemu.

  • lenovoservis.cz

    Zde je přesné vyjádření od technického oddělení Vodafone ČR vydané pro servisního partnera PC Net CZ, který tento problém řešil.

    „Problém s tablety Lenovo je z naší strany vyřešený. Tablety totiž žádaly při sestavení spojení o třídu QoSu, která je u nás vyhrazená pro FMS. Jelikož tato třída není pro tablety určená, síť správně nenastavila spojení. Na naší síti byla udělaná úprava, která dovolí tabletům se připojit, i když žádají o připojení nekorektně.“