Aplikace Lenovo Solution Center, součást sady nástrojů ThinkVantage Tools v profesionálních počítačích a noteboocích Lenovo, která nahradila původní aplikaci Toolbox, přestala ukazovat stav záruky zařízení. Příčinu a řešení problému najdete v článku.
Popis problému
Záložka zobrazení a správy záruky počítače (Support – Warranty) nezobrazuje stav ani typ záruky zařízení, namísto toho se zobrazí pouze zpráva “not available”, tedy “nedostupné” (viz. snímek obrazovky výše). Z toho důvodu také aplikace zobrazuje upozornění na problém v této oblasti.
Příčina
Nemusíte se však obávat: zpráva “nedostupné” neoznačuje nedostupnou/neplatnou záruku, čili vaše zařízení nepřišlo o záruku, ale aplikace má pouze problém s připojením k online databázi záruk.
Na oficiálním anglickém diskusním fóru společnosti Lenovo bylo založeno téma popisující tento problém (odkaz), kde se vyjádřil zástupce výrobce s tím, že pouze docházelo k častému přetížení serveru zjišťování záruk (příliš mnoho dotazů), a tak službu dočasně vypnuli.
Řešení
Dočasné řešení
Dočasným řešením je namísto zjišťování stavu záruky v aplikaci Lenovo Solution Center použít webový formulář dostupný zde. Po zadání sériového čísla a typu vašeho zařízení zobrazí web stejné informace jako aplikace Lenovo Solution Center.
Můžete také do vyřešení problému deaktivovat upozornění záruk v nabídce Settings – Customize which alerts you want to enable – zrušte zaškrtnutí u položky Warranty (viz. obrázek výše).
Trvalé řešení
Problém bude vyřešen v nejbližší nadcházející aktualizaci Lenovo Solution Center 2.0.018, která by měla být vydána v nejbližší době (problém je již oficiálně zaregistrovaný a probíhá jeho náprava).